Home en Trends - Editie 81- 2020

‘Weet je wat het is?’ steekt Mathias van wal. ‘Wij werken rond onze klanten. Zij staan cen- traal. Hun realiteit is onze leidraad om tot een haalbare financiële oplossing te komen. Klassie- ke grootbanken doen net het omgekeerde. Zij gedragen zich als de zon en tenzij je over een gigantisch kapitaal beschikt, geven ze jou een plekje in hun universum. Ze nemen zichzelf als vertrekpunt.’ Hoe garandeer jij die onafhan- kelijk, Mathias? M.C.: ‘Wij blijven ver weg van de grootbanken en werken samen met meerdere kleinere of minder bekende banken. Wij hebben niet één gesprekspartner, we hebben er véél. Dat laat ons toe in alle onafhankelijkheid te ‘shoppen’ en meer uit de brand te slepen voor onze klan- ten. Bovendien verplichten grootbanken hun klanten vaak om bovenop hun hypotheeklening ook dure nevenproducten af te nemen. Bij een onafhankelijke krediet- en verzekeringsspecia- list zoals iFinco is zoiets niet aan de orde. Wij waken erover dat ook die nevenproducten scherp zijn qua prijs: zowel voor de brandver- zekering als de schuldsaldoverzekering zoeken wij naar het scherpste tarief. Wij leveren een totaalservice.’ Wat moeten we ons daar con- creet bij voorstellen? M.C.: ‘Om te beginnen spelen wij kort op de bal en schakelen we snel. Bij ons hoef je geen weken te wachten om te weten waar je staat. We puzzelen ook keihard aan de optimalisering van het fiscale plaatje van onze klanten. Wat mensen ook erg waarderen is dat we niet bij voorbaat met een resem voorwaarden komen aandraven. Wij kijken met een open vizier naar elke klant. We helpen mensen aan het beste tarief voor de aankoop van hun droomwoning, ook als ze als alleenstaande willen kopen of het zonder grote spaarpot moeten doen. Naast al het voorgaande verwennen we onze klanten ook met veel zorg én nazorg.We gaan zelfs mee wanneer de akte verleden wordt bij de notaris. En last but not least: we staan onze klanten ook graag bij met advies dat je niet bij verwacht bij een kredietmakelaar: bouwtechnisch, juridisch en fiscaal. Dat kunnenwe dankzij de samenstel- ling van ons team. Wij hebben specialisten in huis voor al die verschillende materies.’ Richten jullie zich vooral tot kandidaat-kopers? M.C.: ‘Wij komen voor iederéén uit onze pijp. ‘Kandidaat-kopers kunnen uiteraard bij ons terecht (ook om BTW te financieren bij bouw- plannen), maar ook voor wie al gekocht heeft en op zoek is naar een betere deal halen we het onderste uit de kan. Van zodra we de mo- gelijkheid hebben om het tarief met 1% te laten zakken, is het de moeite om minstens een volledig vrijblijvende herfinancieringsoe- fening te maken. Of misschien wil je je huidige woning wel verbouwen? Ook daarvoor hebben we oplossingen. Een plan van herfinanciering, bijvoorbeeld, waarbij je zowel voor de afbe- taling van de lopende lening alsook voor de verbouwing een beter tarief kan bekomen. We weten – jammer genoeg uit ervaring – dat veel grootbanken niet geneigd zijn om nog een beter tarief te geven, eens je een hypotheek hebt lopen. Bij ons kan dat dus wél. Ik zeg altijd: kom op z’n minst met ons praten. Mensen die de stap naar ons zetten, gaan hier nadien altijd aangenaam verrast naar buiten.’ iFinco is bereikbaar via 09/224.22.22 of info@ifinco.be. Je kan ook rechtstreeks bel- len met één van de volgende contactper- sonen: Mathias Cooreman 0476/42.76.78 Mathias@ifinco.be Elke De Vos 0477/ 76.97.23 Elke @ifinco.be Heidi Carette 0472/69.33.51 Heidi @ifinco.be Morgan Keukelier 09/224.22.22 Morgan@ifinco.be Xaver Coucke 0499/10 30 07 Xaver@ifinco.be iFinco krediet & verzekeringsmakelaars fsma 115954 A ondernemingsnummer BE 0652.774.663 Ommegangstraat 24-001, Evergem Klossestraat 1a – De Pinte www.ifinco.be Ontdek wat iFinco concreet voor jou kan doen iFinco begint elke cijferoefening met twee be- langrijke vragen. ‘Ten eerste: bij welke maan- delijkse aflossing voelt de klant zich comfor- tabel? Met andere woorden: hoeveel marge houdt hij over na betaling van zijn aflossing?’ aldus Mathias. ‘De tweede vraag heeft te maken met de langere termijn, namelijk: welke potentiële evolutie zit er in het inkomen van de klant?’ Op basis van de antwoorden op deze vragen zullen Mathias en zijn collega’s bekijken welke formule het beste past bij elke individuele klant. Er zijn immers verschillende mogelijk- heden, met onder meer: Het ‘accordeon’ krediet Zo’n krediet heeft in aanvang lage maandlas- ten, die slechts gestaag stijgen. Het is een ide- ale kredietvorm voor jonge mensen, starters of mensen die in de toekomst uitzicht hebben op een hoger loon. Krediet met maanlastbeperking door opsplitsing van kapitaal Hierbij wordt een systeemop maat uitgewerkt waarbij de totale te lenen som wordt opge- splitst in een deel kapitaal en interest – zoals bij een normaal krediet – en een deel waarbij je enkel interesten afbetaalt. Hiermee kan je de maandlasten echt laag houden. Een hergroepering van kredieten iFinco kan je maandlasten ook opti- maliseren (lees: verlagen) door meer- dere lopende kredieten samen te voe- gen in één groot voordeliger krediet. Een krediet, gecombineerd met IPT (Individuele pensioentoezegging)/groeps- verzekering Je combineert een bulletlening met een spaar- verzekering, waardoor je maandlast lager ligt en je spaart voor de toekomst. Bovendien kan je hiermee fiscaal optimaliseren, wat interes- sant is, nu de woonbonus is weggevallen.… Naast dit alles kijkt iFinco dus ook naar de nevenproductendie het best zijn voor jouw portemonnee. Zo zijn brand- en schuldsaldoverzekering bij grootbanken veelal een pak duurder maar worden ze vaak niet meer vergeleken omdat men ge- charmeerd is met een scherpe rentevoet. Overigens bekijken Mathias en co de optima- lisatie van je fiscaliteit en gaan ze evenzeer op zoek naar oplossingen voor jonge starters die nog geen flinke appel voor de dorst opzij hebben staan. Geprikkeld? Maak dan een afspraak! Ben je enthousiast geworden na alles wat je hier gelezen hebt? Goed zo, dan ben je klaar voor een persoonlijk gesprek met Mathias of een van zijn getalenteerde collega’s.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzE2MjE=