Home en Trends - Editie 78- 2020

VA STGOEDADVIES VAN DE HOME & TRENDS-ACCOUNTANT Elke maand krijgt u antwoord op uw fiscale vastgoedvragen. Nadat ik zelf geproefd heb van de digitale versnelling tijdens de lockdown, wil ik voor mijn vastgoed overschakelen op een digitale boekhouding. Waarvoor kan ik bij jullie terecht? Zo maken wij uw leven makkelijker met een digitale boekhouding Multum-expert Danny De Winter LEZERSVRAAG D e digitalisering van uw boekhouding zorgt ervoor dat u de papiermolen vaarwel zegt, en dat er bovendien veel minder fouten gebeuren. Dit is de manier waarop wij als accountants uw professioneel leven met een digitale boekhouding veel makkelijker maken. 1. U hoeft geen bonnetjes meer bij te houden Eerst maken we voor u via een digitaal boekhoud- platform zoals Yuki, Exact Online of Octopus een account aan, en u bent vertrokken! U hoeft geen inkomende facturen meer af te printen, maar plaatst de elektronische facturen onmiddellijk in de juiste digitale map. Sommige platformen hebben zelfs een app waarmee u uw uitgavenbonnetjes fotografeert en dan rechtstreeks invoert in de boekhouding. Omdat u één keer of een paar keer per week uw documenten scant of uploadt, gaat er niets meer verloren. Wat een verschil met de papierberg van vroeger! 2. Alle andere info gaat automatisch naar uw account Enkele van onze klanten hebben al een eigen facturatiepakket, dat gelinkt is aan hun systeem voor voorraadbeheer. Dat pakket kunnen we moeiteloos koppelen aan uw digitaal boekhoudplatform, zodat de omzet rechtstreeks in uw boekhouding verwerkt wordt. Ook de gegevens uit de kassasyste- men in een horecazaak kunnen rechtstreeks doorge- stuurd worden naar uw digitale account. Zelfs uw elektronische bankafschriften belanden via CODA-bestanden dagelijks in uw boekhoudpakket. 3. U én uw accountant behouden het overzicht Voorbij is de tijd dat uw accountant aan het eind van elk kwartaal al uw documenten moet inboeken. Als u uw zaakjes digitaal goed bijhoudt, heeft onze accountant een wekelijks overzicht op de ingevoerde documenten. Samen met u, want een digitaal plat- form is zeer gebruiksvriendelijk voor het raadplegen van cijfers. Zo hebt u permanent en waar ook ter wereld zicht op uw balans, uw winst of verlies, en de actuele toestand van uw onderneming. Duidelijker en meer up to date kan niet. 4. Onze accountants hebben veel meer tijd voor u Omdat het gros van de documenten automatisch door het systeem wordt verwerkt, heeft uw accoun- tant meer tijd voor u. M éé r tijd om uw cijfers te interpreteren. M éé r tijd om u fiscaal advies te geven op maat, en u pro-actief te signaleren waar het beter kan. Zonder dat dat voor een meerkost zorgt. 5. U kiest zelf hoe uitgebreid onze service is Als u dat wil, kunt u het basic boekhoudpakket uitbrei- den. Zo kunt u SEPA-betaalbestanden aanmaken, waar- door uw ingeboekte aankoopfacturen direct betaald worden via uw online bankportaal. Ook de opvolging van de betaling van uw eigen facturen kan volledig geautomatiseerd worden. Dat bespaart u heelwat tijd, zodat u bezig bent met waar het echt op aankomt: het runnen van uw bedrijf. Vanaf 1 juli 2020 stappen wij over op een volledig digitale facturatie voor onze cliënten, en kunt u bij Multum via een digitale betaal- knop nog makkelijker uw administratie regelen. Maak zélf de juiste keuze Ontdek hoe wij u en uw zaak vooruit kunnen helpen. Contacteer ons voor een gesprek via info@multum.be of telefonisch via 09/367.93.27.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzE2MjE=