Home en Trends - Editie 77- 2020
DE GOUDEN TIPVAN BERT ‘Koop nooit zonder ter plaatse te zijn ge- weest. De foto’s op het internet vertellen niet altijd het hele verhaal en doen dewaar- heid niet zelden geweld aan. Kies ook voor een betrouwbare lokale makelaar, die leeft enwerkt in de regiowaar jewil kopen. Zoals wij dus,’ knipoogt Bert.’ onbelangrijk – méér waardevastheid van een pand, vindt Bert. ‘Bovendien moet je ook den- ken aan de herverkoopbaarheid van je woning. Je weet nooit wat de toekomst brengt. Op een dag moet of wil je dat tweede verblijf door omstandigheden misschien weer verkopen. Dan zit je maar beter in een regio waar iets te beleven valt en daardoor gegeerd is bij een internationaal publiek. Niet in het Spaanse hol van Pluto of op een plek waar nog duizenden andere goedkopere panden in aanbouw zijn.’ Tevreden klanten Vamoz heeft intussen een reputatie als een huis en dat is niet toevallig, volgens Bert. ‘Weet je, mijn echtgenote en ik wonen hier zelf. De Costa del Sol is al jaren onze thuis. We kennen deze regio van binnen en van buiten. Wij gaan nooit voor de grotere makelaarscommissies.Wij willen onze klanten recht in de ogen kunnen kijken, ook lang na hun aankoop. We zullen mensen ook altijd een waaier aan vastgoed tonen. Wij willen de perfecte match tussen koper enwoning. De beste reclame is nog altijd een tevreden klant. Het is ook vaak hoe nieuwe klanten ons vinden: via tevreden bestaande klanten die we aan hun droomverblijf geholpen hebben. Daarnaast is ook onzewebsite en onze aanwezigheid in een magazine zoals Home & Trends voor ons erg belangrijk.’ Vamoz-club Wat het geheim is van Bert z’n succes vragen we nog ter afronding. ‘Het is geen hocus pocus hoor. Het is vooral een kwestie van datgenewat je doet in alle eerlijkheid te doen, én met passie en plezier. En niet onbelangrijk: voor ons stopt het verhaal niet na het ondertekenen van de verkoopovereenkomst. Integendeel, dan begint het pas. Wij onderhouden hechte relaties met onze kopers en organiseren tal van activiteiten voor onze zogenaamde Vamoz-club voor Le- vensgenieters. Het gaat dan om initiatieven in een ontspannen sfeer, waarop onze klanten el- kaar kunnen ontmoeten en ervaringen kunnen uitwisselen. Nieuwe vrienden kunnen maken, dat ook. Als je zou vragen waar ik trots op ben, dan is het misschien nog het meest hierop: dat het merendeel van onze kopers vrienden zijn geworden met wie we ook in onze vrije tijd op- trekken. Zoiets kan alleen als je het vertrouwen van mensen niet beschaamt.’
RkJQdWJsaXNoZXIy MzE2MjE=