Home en Trends - Editie 68 - 2019

toegenomen. Verscheidene gerenommeerde bouwpromotoren ontwikkelde voorbije jaren reeds een ruim aanbod van nieuwbouw wo- ningen en appartementen op diverse premium locaties in deze Gentse deelgemeenten. Ook voor de nabije toekomst zitten er voor deze deelgemeenten nog heel wat nieuwe woon- projecten in de pijplijn. Mobiliteit in de gentse rand Mobiliteit is en blijft eenwoord dat bij veel men- sen gemengde gevoelens oproept. Vlaanderen staat immers voor enorme uitdagingen qua mo- biliteit en zonder een doortastend beleid staan we binnen enkele jaren altijd en overal in de file. De stad Gent is zich al vele jaren bewust van deze problematiek en trekt daarom een belang- rijke voortrekkersrol in deze mobiliteitsdiscussie. Ondanks de algemeen toenemende verkeers- drukte slaagt de stad erin om het tij te keren via een doordacht verkeersbeleid dat vooral inzet op een goed uitgewerkt openbaar vervoer en de massale aanleg van nieuwe fietspaden. De stad en vooral de deelgemeenten groeien snel waardoor ook het aantal fietsers jaarlijks spec- taculair blijft stijgen. Dankzij de elektrische fiets of step kunnen inwoners bovendien nu grotere afstanden afleggen. Omdeze groei te faciliteren wordt een uitgebreid regionaal fietsnetwerk uit- gebouwd zowel in de Gentse binnenstad als de deelgemeenten. Buiten het gebruik van de fiets blijven Gent en zijn randgemeenten ook met de auto zeer vlot bereikbaar door het belangrijke knooppunt van de E40 en E17. Dit Europese knooppunt zorgt ervoor dat de regio niet alleen een snelle en vlotte verbinding heeft met de andere grote centrumsteden in België maar ook met onze buurlanden. De omsluiting met de ringweg R4 en gewestwegen N60 en N43 zorgen ervoor dat ook alle buurtgemeenten zelf vlot met elkaar verbonden zijn. © Landbergh - vastgoed project Parkbos zie P12 en P13 © Realisatie Urbanlink - Project Bourgoyen zie P6 © Axel Lenaerts makelaars - Klossebos zie P28 en P29

RkJQdWJsaXNoZXIy MzE2MjE=