Home en Trends - Editie 63 - 2019

67 Btwontlenen geen probleem Mathias legde Geoffrey en Hélène uit dat ze konden werken met een overbruggingskrediet voor hun bestaandewoning, zodat ze niet hoef- den tewachten op de verkoop ervan om aan de bouw van hun nieuwe huis te kunnen starten. ‘Bovendien werkt iFinco ook met kredietmaat- schappijen die ons wat extra ruimte konden geven door ons de btw te lenen. Dat was mooi meegenomen,’ aldus Geoffrey. ‘Onze huisbank wilde namelijk alleen een krediet verstrekken voor dewerken zonder de btw. Die 21%moes- ten we zelf maar ophoesten.’ ‘Samen met Mathias legden we de hele fi- nanciële puzzel samen. We kwamen tot een plan, een haalbaar plan, waarmee we ons niet in nesten zouden werken.’ ‘Vervolgens hebben we de administratieve for- maliteiten in orde gebracht. Na de akte verliep het opvragen van schijven voor het betalen van de bouwfacturen zeer vlot,’ zegt Hélène. ‘Wij hebben alvast geen spijt van onze keuze voor iFinco en raden iedereen aan om niet enkel met de grootbanken te gaan praten, maar ook naar de kredietoplossingen van Mathias en zijn team te kijken.’ Meer ademruimte door een hergroepering van kredieten Veronique en Marc zijn jonge vijftigers, die 15 jaar geleden hun woning kochten, die onder- tussen 25 jaar oud is. Ze hadden drie consu- mentenkredieten lopen, twee voor hun wagen en eentje voor hun keuken. Toen ze bijkomend wilden lenen om hun huis te renoveren en energiezuiniger te maken, gingen ze te rade bij iFinco. En daar wisten ze precies hoe ze Veronique en Marc konden helpen. ‘In eerste instantie wilden wij informeren naar een financiering van onze verbouwing. Na een kort gesprek met Mathias, had hij een goed zicht op onze financiële situatie. En hij had al meteen verrassend nieuws voor ons: de intrest- voet van 15 jaar geleden konden we halveren ’ vertelt Veronique. Nog genieten van het leven ‘Mathias werkte volledig omgekeerd, hij begon te werken met een maand- last waar wij ons comfortabel bij voelden. Daarop kwam Mathias met het idee om de maandlast minder zwaar te maken door te ‘hergroeperen: hij nam de drie lopende con- sumentenkredieten mee in de financiering, waardoor de maandelijkse aflossing perfect binnen onze persoonlijke limiet viel. Het was de perfecte oplossing voor ons. We zitten finan- cieel binnen onze mogelijkheden, kunnen nog comfortabel leven én betalen minder interesten dan vroeger!’ iFinco is bereikbaar via 09/224.22.22 of info@ifinco.be. iFinco krediet &verzekeringsmakelaars fsma 115954 A kbo : BE0652.774.663 Kantoor Evergem: Ommegangstraat 24- 001 Kantoor De Pinte: Klossestraat 1A www.ifinco.be

RkJQdWJsaXNoZXIy MzE2MjE=