Home and Trends - Editie 134- 2025

PAUL ROGERS: CONNECTING GENERATIONS De familiegeschiedenis van groep PR Living begint bij Paul Rogiers en zijn vrouw Paula. Paul, de eerste generatie, begon zijn carrière als vertegenwoordiger voor een bekende groothandel in Kortrijk. Met een sterke ondernemersgeest startte hij zijn eigen retailzaak, eerst in Waregem en later in Roeselare. Samen met Paula breidde hij de activiteiten uit naar een groothandel in decoratieve artikelen en klein meubilair. Hoewel de productie in die periode nog niet in eigen beheer was, ontwierp Paul steeds vaker zelf interieurartikelen. Zijn passie voor design en vakmanschap legde de basis voor wat later zou uitgroeien tot PR Living. “Naast de liefde voor interieur gaf mijn vader ons ook de passie voor ondernemen door.” JEAN-PAUL, THIBAULT & LOUIS ROGIERS, PR LIVING-EIGENAARS DE TWEEDE GENERATIE Met de komst van het nieuwe millennium namen zonen Pierre en Jean-Paul het bedrijf over. Ze maakten al snel de strategische keuze om eigen productie op te starten, eerst in Azië en later in Roemenië, waar de productie vandaag nog steeds plaatsvindt. De focus verschoof volledig naar meubelproductie, en de decoratieve artikelen verdwenen uit het assortiment. PR Living begon met het ontwerpen van eigen collecties, die wereldwijd werden gepresenteerd op beurzen en gedistribueerd via een internationaal netwerk van verdelers. De collecties werden voornamelijk gemaakt als private labels voor premium merken en retailers, zonder dat PR Living zelf als merk naar buiten trad.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzE2MjE=