Home and Trends - Editie 120- 2023

KLANT EN AANNEMER... WAT ALS HET FOUT LOOPT TUSSEN Wanneer partijen verwikkeld geraken in een geschil, zijn er verschillende wegen die tot een oplossing kunnen leiden, al zijn deze soms fundamenteel verschillend van elkaar op het gebied van duurtijd én jawel ook op het vlak van kostprijs… Meestal heb je als eindklant, waar men meestal mag van uit gaan dat deze leek is in de materie waarin hij een aannemer aanspreekt, onvoldoende of geen technische kennis bezit over de wijze waarop je tot je poolhouse, zwembad, terras, tuin, enz. wenst te komen. Je hebt een idyllisch plaatje in je gedachten en de aannemer, al dan niet met tussenkomst van een (tuin) architect zou dit voor jou moeten verwezenlijken…althans…dat is de verwachting… Daar komt de eerste hindernis op vlak van communicatie reeds om de hoek kijken… Is wat de klant bedoelt wel begrepen door Communicatie, communicatie en nog eens communicatie… daar loopt het nog wel eens fout en is één van de belangrijkste oorzaken of catalysatoren dat er een confict ontstaat tussen partijen, bv tussen bouwheer en aannemer. En eens beide partijen met getrokken messen tegenover elkaar staan, is het hek van de dam…

RkJQdWJsaXNoZXIy MzE2MjE=