HET BEHEER EN ONDERHOUD VAN APPARTEMENTSGEBOUWEN BIJHOUDEN VAN DE ALGEMENE BOEKHOUDING EN ORGANISEREN VAN DE ALGEMENE VERGADERING Eén van de voornaamste taken van een syndicus is het bijhouden van de algemene boekhouding voor de Vereniging van Mede-eigenaars of de VME. Deze boekhouding omvat een duidelijk en transparant overzicht van alle inkomende en uitgaande betalingen die overkoepelend moeten gebeuren in het gebouw. Voorbeelden van uitgaande betalingen zijn de rekeningen van de energieleveranciers voor de gemeenschappelijke delen, het uitvoeren van kleine herstellingen, algemene onderhoudskosten en de verzekeringen. Voor de inkomende betalingen gaat het over de bedragen die geïnd worden van de eigenaars voor hun bijdragen in de algemene kosten. Aanvullend omvat het takenpakket WAT ZIJN DE TAKEN VAN EEN SYNDICUS? De taken van een syndicus zijn divers en van groot belang voor het beheer van een appartementsgebouw ongeacht of u eigenaar of huurder bent. Als u een appartement bezit bent u automatisch ook voor een stuk mede-eigenaar van de gemeenschappelijke delen zoals de inkomhal, de gangen en de lift. Een syndicus draagt verantwoordelijkheid voor het beheer en het onderhoud van deze gemeenschappelijke delen en dit volgens wettelijke bepalingen.
RkJQdWJsaXNoZXIy MzE2MjE=